Zobrazujú mapy zvýšenú prepravu okolo Mysu dobrej nádeje kvôli zablokovaniu Suezom?

Text

Obrázok cez Screencapture / Twitter @AriaCallaghan

Nárokovať

Screenshoty z aplikácií na sledovanie plavidiel ukazujú zvýšenú premávku okolo Mysu dobrej nádeje v dôsledku zablokovania Suezského prieplavu.

Hodnotenie

Zmes Zmes O tomto hodnotení Čo je pravda

Námorná doprava bola odklonená okolo Mysu dobrej nádeje v reakcii na blokádu Suez. Avšak ...

Čo je falošné

Screenshoty snímok sledujúcich plavidlá ukazujú bežnú premávku okolo mysu, nie zvýšenie, ktoré možno pripísať zablokovaniu.



Pôvod

23. marca 2021 uviazlo jedno z najväčších námorných lodí na svete v Suezskom prieplave, kritickej námornej tepne, ktorá manipuluje s približne 12% globálneho obchodu ročne. O päť dní neskôr, v čase podania týchto správ, blokácia zostáva - a núti prepravné spoločnosti, aby zvážili pomer nákladov a prínosov buď k čakaniu na neurčitý čas na opätovné otvorenie kanála, alebo na presmerovanie svojej operácie okolo afrického mysu dobrej nádeje. .

Južná trasa dodáva o 10 až 15 dní na cestu plavidla, zvyšuje riziko pirátstva a prináša ho do oblasti historicky uvedené , kvôli rozbúreným moriam, ako „Cintorín lodí“. Zatiaľ čo na to čaká veľa lodí, asi 300 na oboch stranách prieplavu v čase podania tejto správy, prepravné spoločnosti odklonili niektoré plavidlá staromódnou cestou okolo Afriky.

26. marca napríklad obrovský lodný prepravca MSC oznámil presmerovalo 11 nákladných lodí okolo mysu. Najmenej sedem plavidiel na tekutý zemný plyn bolo vedených okolo mysu, podľa pre New York Times. 'Ak v nedeľu [28. marca 2021] nebude príliv nikdy odvrátený, je príliv, očakáva sa oveľa viac obchádzok,' uvádza sa v americkej obchodnej publikácii American Shipper. hlásené .

Na ilustráciu tejto novinky niektorí na Twitteri zdieľajú obrázky z aplikácií na sledovanie plavidiel, ktoré ukazujú rad lodí plaviacich sa okolo mysu dobrej nádeje. Toto je vírusový tweet od 25. marca 2021 s odvolaním sa na rázovú povahu južnej cesty okolo Afriky:

Zatiaľ čo mapa, z webovej stránky VesselFinder, presne ukazuje lodnú dopravu okolo mysu dobrej nádeje po incidente v Suezi, je nepravdepodobné, že ukazuje zvýšiť v lodnej doprave v dôsledku tohto incidentu. Napriek všetkej svojej historickej tradícii je južná trasa okolo Afriky stále často používaná na prepravu. The mapa dole napríklad ukazuje relatívnu hustotu námornej dopravy podľa trasy pre rok 2019. Cesty zvýraznené v týchto tweetoch sa bežne používajú bez ohľadu na loď uviaznutú v Suezu:

Pretože lode boli odklonené okolo južného cípu Afriky v dôsledku blokády Ever Given, ale pretože mapy, ktoré majú demonštrovať tento jav, pravdepodobne ukazujú pravidelnú dopravu, je tvrdenie „zmesou“.