Vetoval kalifornský guvernér Jerry Brown návrh zákona o ochrane pred požiarmi, čím zvýšil riziko požiarov?

Nárokovať

Jerry Brown vetoval návrh zákona o správe lesných požiarov v roku 2016, čím prispel k rozšíreniu a riziku požiarov v nasledujúcich dvoch rokoch.

Hodnotenie

Zmes Zmes O tomto hodnotení Čo je pravda

V septembri 2016 guvernér Brown vetoval SB 1463, návrh zákona v kalifornskom zákonodarnom zbore, ktorý by vyžadoval od Kalifornskej komisie pre verejné služby, aby pri riadení požiarov uprednostňovala oblasti so zvýšeným rizikom nadzemných drôtov.

Čo je falošné

Neexistujú dôkazy o tom, že by Brownovo veto prispelo k zvýšeniu rizika alebo prevalencie požiarov v Kalifornii alebo aby sa tak zhoršilo, a Kalifornská komisia pre verejné služby poskytla podrobnosti preukazujúce, že už sa zaoberala prácou podobnou návrhom uvedeným v SB 1463.

Pôvod

V novembri 2018, po Táborový oheň vypukli v severnej Kalifornii, pričom zabili viac ako 40 ľudí a zničili tisíce domov, začali používatelia sociálnych médií zdieľať trojmesačný článok, ktorý obsahoval časť viny na sezóne požiarov v Kalifornii v roku 2018, ktorá je už dnes jednou z najničivejších v živote pamäť, pri stole guvernéra Jerryho Browna.



8. augusta webová stránka „Flash Report“, ktorá sa zaoberá politikou Kalifornie z konzervatívneho hľadiska, informovala o legislatíve z roku 2016, ktorá bola zameraná na riešenie jedného aspektu problému trvalých požiarov v štáte, ale bola vetovaná Guvernér Brown, demokrat. The článok niesol titulok „Guvernér CA Jerry Brown vetoval návrh zákona o správe bipartisanového požiaru v roku 2016“ a znel:

Na žiadosť mestskej rady v Laguna Beach bol senátor John Moorlach (R-Costa Mesa), ktorý v roku 2016 vytvoril SB 1463, dvojstranný návrh zákona, ktorý by dal miestnym samosprávam väčšie slovo v rámci protipožiarnych opatrení prostredníctvom postupu komisie pre verejné služby tvorba máp oblastí nebezpečných pre požiar okolo inžinierskych sietí.

Pláž Laguna prešla za posledných desať rokov štyrmi požiarmi, ktoré zapálili inžinierske siete, a urobila toľko, koľko si mohla dovoliť, v oblasti prevencie. Návrh zákona by umožnil mestám pracovať s verejnými službami na podzemných inžinierskych sieťach a spolupracovať s komisiou pre verejné služby na príprave aktualizovaných požiarnych máp tým, že požaduje, aby PUC zohľadňovala oblasti, v ktorých sú spoločenstvá ohrozené následkami požiaru - nielen tie oblasti, v ktorých existujú určité riziká pre životné prostredie ...

Guvernér Brown vetoval SB 1463, napriek tomu, že ho zákonodarný zbor schválil, 75-0 v zhromaždení a 39-0 v senáte. To vám hovorí, že to bolo politické. Guvernérovo veto sa netýkalo toho, prečo vetoval tento zákon. Brown tvrdil, že [Komisia pre verejné služby] a CalFire už robia to, čo sa snažil dosiahnuť návrh zákona Moorlach. Ako preboha mohol Brown zabiť tento návrh zákona, keď štát zhorel?

V súvislosti s táborovým ohňom v novembri Facebook používateľov zdieľané článok Flash Report, ktorý mnoho pozorovateľov cituje ako dôkaz, že Brown nesie vinu na mnohých podobných požiaroch, ktoré v priebehu dvoch rokov stáli životy a spôsobili rozsiahle ničenie majetku.

Ako blesková správa naznačila vo svojom augustovom článku, guvernér Brown v septembri 2016 skutočne vetoval senátny návrh zákona 1463, potom čo bol prešiel oboma komorami kalifornského zákonodarného zboru bez jediného hlasu proti. Táto právna úprava by ukladala nasledujúce požiadavka :

SEKCIA 1.

K zákonu o verejných službách sa pridáva oddiel 761.2, ktorý znie:

„Pri určovaní oblastí, v ktorých sa budú vyžadovať prísnejšie opatrenia na zmiernenie nebezpečenstva požiaru spôsobeného nadzemným elektrickým vedením a zariadeniami, [Komisia pre verejné služby] po konzultácii s ministerstvom lesného a požiarnej ochrany uprednostnia oblasti, v ktorých spoločenstvá podliehajú podmienkam ktoré zvyšujú nebezpečenstvo požiaru spojené s nadzemnými inžinierskymi sieťami všeobecne a na konkrétnych miestach ... “

Flash Report bol pri charakterizácii tohto veta trochu rozporuplný. Na jednej strane článok tvrdil, že Brown „sa nezaoberal správne“ svojím odôvodnením odmietnutia podpísať návrh zákona, ale tiež presne písal, že Brown zhruba povedal, že ustanovenia právnych predpisov považuje za nadbytočné z dôvodu iniciatíva, ktorá už prebiehala. Vo svojej veto správe Brown napísal :

Tento návrh zákona vyžaduje, aby komisia pre verejné služby uprednostňovala oblasti, ktoré majú zvýšené nebezpečenstvo požiaru spojené s nadzemnými inžinierskymi sieťami. Od mája minulého roku to Komisia a CalFire robia práve prostredníctvom existujúceho konania o mapách požiarnych hrozieb a predpisoch o požiarnej bezpečnosti. Tento rokovací proces by mal pokračovať a na tomto fóre by sa mali nastoliť problémy, ktoré sa tento zákon snaží vyriešiť.

Autorka článku Flash Report, Katy Grimes, tvrdila, že existuje súvislosť medzi výskytom ničivých požiarov v Kalifornii v posledných rokoch a Brownovým rozhodnutím vetovať SB 1463, pričom na jeden z nich odkazoval už skôr článkov :

Dnes, keď Kalifornia opäť horí pod prívalovými požiarmi, sa mnoho obyvateľov Kalifornie pýta, prečo dramatický nárast požiarov za posledných päť rokov ... to je každý okrem guvernéra Jerryho Browna. Guvernér Brown tvrdí, že ničivé požiare po celý rok sú „novým normálom“, ktorý musíme akceptovať.

Megan Barth a ja sme hlásili:

„Podpora regulácií Obamovej éry vyústila do nového normálu: nekonečnej a ničivej požiarnej sezóny. Predpisy z doby Obamovej zaviedli nadmerné množstvo byrokracie, ktoré zablokovali správne obhospodarovanie lesov a zvýšili environmentálne spory a náklady - v dôsledku príliš veľkého množstva radikálnych ochrancov životného prostredia, byrokratov, ľavicových politikov a justičných aktivistov, ktorí by radšej nechali lesy horieť, ako nechať nikoho prerásť. stromy alebo nechajte profesionálnych drevorubačov ťažiť použiteľné drevo, ktoré zostalo po napadnutí chrobákmi, alebo selektívne rezať drevo. “

Odborníci tvrdia, že nesprávne spravované, preplnené lesy poskytujú palivo pre historické kalifornské požiare. 129 miliónov mŕtvych stromov v kalifornských lesoch slúži ako zápalky a podpaľovanie. Jerry Brown, ktorý je zaneprázdnený rôznymi spôsobmi, ako zabrániť koncu sveta, posunul hrubé nariadenia z obdobia Clintonovej a Obamu ešte o krok ďalej, keď v roku 2016 vetoval dvojstranný zákon o ochrane pred požiarmi.

Napriek tomu, že Grimes vyvinul toto spojenie, neobsahoval žiadny konkrétny dôkaz na podporu predstavy, že Brownovo vetovanie SB 1463 prispelo k zhoršeniu problému požiarov v Kalifornii.

V reakcii na naše otázky nás hovorca Browna nasmeroval na hovorcu Kalifornskej komisie pre verejné služby, ktorý podrobnejšie načrtol úsilie o zmiernenie rizika, ktoré sa vynakladá v rámci iniciatívy agentúry s CalFire (Kalifornské ministerstvo lesníctva a požiarnej ochrany). a uviedol, že zákon, ktorý Brown vetoval, by tento pokrok skutočne spomalil:

Senátny návrh zákona 1463 by predĺžil už prebiehajúce bezpečnostné práce tým, že by vyžadoval účasť určitých subjektov, čo bolo zbytočné, pretože CAL FIRE už bola účastníkom konania a mohli sa zúčastniť aj miestne samosprávy a hasičské zbory.

V skutočnosti [v čase] zavedenia vetovaných právnych predpisov boli CPUC a CAL FIRE už hlboko zapojené do prebiehajúceho procesu tvorby predpisov o požiarnej bezpečnosti ( R.15-05-006 , Rvýroba a prijímanie máp požiarnych hrozieb a predpisov o požiarnej bezpečnosti). Fáza 1 tohto úsilia sa začala v roku 2013 a bola ukončená v roku 2015. Fáza 2 implementovala nové predpisy požiarnej bezpečnosti do oblastí s vysokou prioritou štátu, ako to vyžaduje vetovaná legislatíva, čím sa návrh zákona stal nadbytočným. V januári 2018 bola Celoštátna mapa požiarnych hrozieb schválené .

Ďalej CPUC a CAL FIRE podpísaný memorandum o porozumení (MOU) z augusta 2017, ktoré ešte viac podporilo náš vzťah. MOU zvýšilo zdieľanie informácií a vyšetrovacie zdroje medzi týmito dvoma organizáciami.

CAL FIRE ako prvá reagujúca poskytuje CPUC zistenia a okamžité fakty. Po udalosti nasleduje CPUC, aby sa v prípade podozrenia na zapojenie do programu vykonali dôkladné vyšetrovania. Kľúčové body memoranda o porozumení zahŕňajú: Rozvoj konzistentných prístupov k lesnému hospodárstvu, prevencii lesných požiarov, verejnej bezpečnosti a energetických programoch Pomáhať si navzájom pri príprave, reakcii a zmierňovaní účinkov lesných požiarov Prehlbovanie povedomia o požiadavkách a cieľoch vzájomných programov a vytvorenie interagenčnej pracovnej skupiny pre požiarnu bezpečnosť na preverovanie nápadov a vývoj programových riešení spoločných cieľov v záujme požiarnej bezpečnosti a ochrany zdrojov.