Nechala Čistá hodnota Alexa Trebeka rodinu „v slzách“?

Alex Trebek

Obrázok prostredníctvom Emma McIntyre / Getty Images

Nárokovať

Po tom, čo Alex Trebek zomrel na pokročilú rakovinu pankreasu, jeho „čisté imanie opustilo jeho rodinu v slzách“.

Hodnotenie

Falošné Falošné O tomto hodnotení

Pôvod

Čisté imanie Alexa Trebeka sa stalo predmetom podivných online reklám v nasledujúcich týždňochsmrť. Manžel, otec a hostiteľ hernej show „Jeopardy“ zomrel 8. novembra 2020 po bitke s pokročilým karcinómom pankreasu.

V príslušnej reklame bolo napísané: „Čistá hodnota Alexa Trebeka zanechala jeho rodinu v slzách.“ Toto bolo nepravdivé.



Alex Trebek

Zavádzajúce, nepodložené a nepravdivé.

Sponzormi týchto reklám boli spoločnosti LifeExact, The Financial Mag, Travel Patriot a možno ďalšie. Tieto reklamy boli smerované cez spoločnosť Zemanta, ktorú vlastní spoločnosť Outbrain. Crunchbase definované Outbrain ako „platforma na objavovanie obsahu poskytujúca vydavateľom službu odporúčaných odkazov na zvýšenie prenosu a generovanie výnosov.“ Outbrain (prostredníctvom spoločnosti Zemanta) poskytoval technológiu, ktorá umožňovala zobrazovanie reklám Trebek, zatiaľ čo vstupné stránky hostili spoločnosti LifeExact, The Financial Mag a Travel Patriot. Cieľové stránky obsahovali obrázkovú prezentáciu s jedným menom celebrít a hodnotou čistého imania na stránku. Príbeh prezentácie bol označený ako: „52 celebrít a ich obrovská čistá hodnota - Čistá hodnota Chadwicka Bosemana nás neverila.“

Reklamnú návnadu „Čistá ľavá rodina v slzách“ využili aj reklamné siete využívajúce mená Kenny Rogers , Sean Connery a Pat Sajak. Sajak je však stále nažive a od tohto písania je na prvá strana z prezentácie „52 celebrít“.

Zatiaľ čo nadpis tvrdil, že sa jedná o 52 celebrít, vrátane Chadwicka Bosemana, ktorý zomrel 28. augusta 2020, Boseman sa objavil až po 140 kliknutiach, na snímka 140 . Trebek sa objavil po 141 kliknutiach, ďalej snímka 141 . Jeho stránka bola ukončením prezentácie. Trebekov stránke Nezdalo sa, že by uznal jeho rakovinu alebo že zomrel. Stránka, ktorá tvrdila, že jeho čisté imanie bolo 50 miliónov dolárov, bola pravdepodobne vytvorená v minulosti a mohla byť spolu s Bosemanovou stránkou presunutá na koniec 141-stranovej prezentácie po ich smrti.

Model prezentácie s jednou položkou na kliknutie je vo svete online reklamy známy ako „arbitráž“. Na obchodnom a technologickom blogu Okraje , vedený Ranjanom Royom a Canom Durukom, Roy definoval arbitráž ako „využitie neefektívneho systému systémov na dosiahnutie bezrizikového zisku, zvyčajne nákupom a predajom rovnakého majetku.“ Nazval ho tiež „mýtickým obedom zadarmo, ktorý nám podľa ekonómie hovorí, že neexistuje“.

Cieľom reklamnej siete je v rámci arbitráže zarobiť viac peňazí na reklamách zobrazovaných čitateľom, ktorí kliknú na prezentáciu, než koľko stojí reklama falošného tvrdenia „čistá hodnota zanechala jeho rodinu v slzách“, ktorá ich na to nalákala.

Keď rodina Trebeka trápila, 11. novembra sa jeho manželka Jean podelila o srdečný odkaz s fotografiou z ich svadobného dňa. Ona zverejnené na Instagram:

Moja rodina a ja vám všetkým úprimne ďakujeme za súcitné správy a štedrosť. Vaše prejavy sa skutočne dotkli našich sŕdc. Ďakujem veľmi, veľmi pekne.

Mnoho požehnaní pre všetkých,
Jean Trebek

V súhrne boli reklamy, ktoré tvrdili, že čisté imanie Alexa Trebeka „zanechalo jeho rodine v slzách“, zavádzajúce a nepravdivé.

Snopes odhaľuje široký rozsah obsahu a online reklamy nie sú výnimkou. Zavádzajúce reklamy často vedú k nejasným webovým serverom, ktoré hostia zdĺhavé články o prezentácii s množstvom stránok. Nazýva sa reklama „arbitráž“. Cieľom inzerenta je zarobiť viac peňazí na reklamách zobrazených na stránkach prezentácie, než koľko stojí zobrazenie pôvodnej reklamy, ktorá ich na to prilákala. Pokojnepodajte nám reklamya nezabudnite priložiť snímku obrazovky s reklamou a odkaz na to, kam reklama vedie.