Nahrádza McDonald’s všetky pokladníčky robotmi, aby sa zabránilo minimálnemu zvýšeniu mzdy?

Nárokovať

Spoločnosť McDonald's plánuje do konca roku 2020 nahradiť všetkých pokladníkov vo svojich reštauráciách robotmi.

Hodnotenie

Väčšinou nepravdivé Väčšinou nepravdivé O tomto hodnotení Čo je pravda

Spoločnosť McDonald's oznámila plány na inštaláciu samoobslužných kioskov v ôsmich alebo deviatich tisícoch obchodov v nasledujúcich rokoch.

Čo je falošné

Spoločnosť McDonald's nenahrádza pokladníkov „robotmi“, reťazec nevylučuje všetkých pokladníkov, samoobslužné kiosky nie sú reakciou na navrhovanú vyššiu minimálnu mzdu.

Pôvod

V júni 2018 generálny riaditeľ McDonald’s Steve Easterbrook diskutoval s CNBC o plánoch spoločnosti začať s rozširovaním samoobslužné kiosky do obchodov v USA, súčasť snahy dobehnúť americké reštaurácie McDonald’s pomocou technológie, ktorá už bola široko nasadená na iných trhoch:



Medzinárodné trhy ako Kanada, Austrália a Veľká Británia sú už plne integrované do kioskovej služby a mobilného objednávania. Aj pobočky vo Francúzsku a Nemecku sú touto novou technológiou takmer úplne transformované.

Falošné spravodajské stránky Neon Nettle predvídateľne roztočili túto hlášku obchodných informácií na článok s hrubo zavádzajúcim nadpisom „McDonald’s nahradiť všetkých pokladníkov robotmi, aby sa zabránilo zvýšeniu minimálnej mzdy“:

Gigant rýchleho občerstvenia McDonalds oznámil, že do roku 2020 nahradí všetky svoje pokladne robotickými „samoobslužnými“ kioskmi vo všetkých svojich reštauráciách po celých Spojených štátoch.

Toto oznámenie prichádza v okamihu, keď sa „pushback“ pohne proti požiadavkám ľavice na minimálnu mzdu 15 dolárov za hodinu, o zvýšenie potravinového giganta v tukoch zjavne nemá záujem.

V prvom rade McDonald’s nenasadzuje nijakých „robotov“. Modernizujú niektoré zo svojich reštaurácií v USA tak, aby zahŕňali inštaláciu samoobslužných kioskov, ktoré pozostávajú iba z panelov objednávok na dotykovej obrazovke a terminálov na spracovanie platieb - čo je také „robotické“ ako typická moderná registračná pokladnica:

Po druhé, McDonald's nevyhlásil, že do konca roku 2020 „nahradzuje všetkých pokladníkov“ „robotmi“ (alebo inou formou nehumánnej technológie). Generálny riaditeľ Steve Easterbrook uviedol, že spoločnosť plánuje pridať kiosky na vlastnú objednávku do 1 000 obchodov každý štvrťrok na ďalších osem alebo deväť štvrťrokov, úsilie, ktoré by (ak bude úplne implementované) umiestnilo kiosky do ôsmich alebo deviatich tisíc amerických prevádzok McDonald's do konca roku 2020. Vzhľadom na to, že McDonald's má v súčasnosti viac ako 14 000 iba v USA, by sa toto úsilie nemuselo priblížiť nahradeniu všetkých pokladníkov, ktoré v súčasnosti zamestnáva spoločnosť McDonald’s, v najbližších niekoľkých rokoch (aj keď kiosky úplne eliminovali potrebu pokladníkov, čo však nerobia).

Navyše, hoci kiosky na objednávku môžu znížiť potrebu pokladníkov, nevylučujú to úplne. Kiosky dopĺňajú pokladníkov tým, že fungujú v tandeme s nimi a umožňujú zákazníkom zvoliť si jednu z metód objednávania.

A konečne, aj keď zníženie mzdových nákladov a režijných nákladov môže byť cieľom McDonald's - spolu s väčšinou ostatných firiem - predstava, že reťazec rýchleho občerstvenia zavádza samoobslužné kiosky ako „potlačenie požiadaviek ľavice za 15 dolárov za dolár“ hodinová minimálna mzda “je nepodporená domnienka (predmet, o ktorom sme predtým písalitu). Neon Nettle v skutočnosti neponúkol na podporu tohto tvrdenia nič iné ako odkaz na notoricky nespoľahlivú konšpiračnú stránku InfoWars (ktorá podobne neposkytla nič podstatné).

Mnoho typov firiem - z iných dôvodov, ako sú náklady na pracovnú silu - sa vzdialilo od ponúkania nič iného ako modelu „postavte sa do radu a čakajte na pokladníka“ a pridajte možnosti, ktoré zákazníkom umožňujú objednávať a platiť za tovar smartfóny a iné zariadenia. a služby. Ako poznamenal generálny riaditeľ reťazca, v prípade spoločnosti McDonald’s poskytuje použitie samoobslužných kioskov zákazníkom zvyčajne viac priestoru, aby sa mohli venovať dostupným možnostiam a možnostiam, čo následne podporuje ďalší predaj:

„Zistili sme, že keď ľudia bývajú viac, viac si vyberajú,“ povedal Steve Easterbrook, výkonný riaditeľ. 'Existuje trochu priemerného zvýšenia kontroly.'

'Ak premýšľate len pred dvoma rokmi, ak ste boli zákazníkom, existovali dva spôsoby, ako sa môžete nechať obslúžiť v McDonald’s,' uviedol Easterbrook. 'Prešiel si k prednému pultu a postavil sa do radu, vzal si drink a našiel stôl, alebo prejdeš cestou.' Predstavujeme veľa možností. Môžu si objednať cez mobil, môžu prísť na krajnicu a dojdú nám aj súčasné tradičné spôsoby. Môžete platiť rôznymi spôsobmi a prispôsobiť si jedlo rôznymi spôsobmi. Myslím, že sa snažíme pridať viac možností a rozmanitosť. “

Okrem toho môžu byť pokladníci, ktorých by mohli vytlačiť systémy samoobsluhy, presunuté do iných rolí vytvorených v spojení s novými technológiami, ako je poskytovanie obrubníkov a stolových služieb:

Steve Easterbrook pri mnohých príležitostiach uviedol, že samoobslužné kiosky v reštauráciách McDonald’s nie sú náhradou pracovnej sily, “uviedla hovorkyňa [.] „Poskytujú príležitosť na prechod pozícií v domácom prostredí na ďalšie úlohy v oblasti zákazníckych služieb, ako sú concierges a obsluha stolov, kde sú schopní skutočne spolupracovať s hosťami a vylepšiť kulinársky zážitok.“

Tiež si všimneme, že napriek niektorým politická obhajoba za národnú minimálnu mzdu 15 dolárov za hodinu za posledné roky, odteraz federálna minimálna mzda zostáva menej ako polovica z toho, na 7,25 USD za hodinu. A žiaden jednotlivec štát v súčasnosti nariaďuje minimálnu mzdu 15 dolárov za hodinu (aj keď sa má pár dostať na túto úroveň v priebehu najbližších rokov).

Toto chybné hlásenie je typické pre Neon Nettle, web s falošnými správami, ktorý sa osobitne zameriava na nahlasovanie vymyslených a prehnaných príbehov o clickbaite.

Neskôr v auguste 2019 sa objavil nárok v meme zdieľanom na serveri Turning Point USA Stránka na Facebooku :