Ktoré štáty zakazujú dávať jedlo a vodu voličom vo volebných miestnostiach?

Oblečenie, odev, osoba

Obrázok prostredníctvom Anthony Souffle / Star Tribune prostredníctvom Getty Images



V marci 2021 sa okolo kontroverzie uskutočnil Senátny návrh zákona 202, návrh zákona v Gruzínsku, ktorý by zakazoval vonkajším aktérom dávať jedlo alebo vodu priamo voličom čakajúcim v rade na volebné miesta, ale umožnil by volebným pracovníkom a volebným sudcom poskytovať voličom samoobslužnú vodu . O zákone sme písali podrobnejšie predtým .

Ustanovenie o „potravinách a vode“ vyvolalo odpor amerického prezidenta Joea Bidena a zaujímavú odpoveď od Gabriela Sterlinga, vedúceho prevádzky v kancelárii gruzínskeho ministra zahraničných vecí Brada Raffensbergera.





V rozhovore pre PBS Newshour Sterling obhajoval legislatívu tvrdením, že Delaware - Bidenov domovský štát - mal podobný zákon a tieto pravidlá boli „v celej krajine dosť štandardné“:

Sterlingovo hodnotenie podnietilo niekoľko otázok čitateľov Snopes, ktorí boli zvedaví, čo hovoria zákony v rôznych iných štátoch o poskytovaní potravín a vody voličom stojacim v rade pri volebných miestnostiach. Rozhodli sme sa to zistiť.



Snopes kontaktoval volebných úradníkov vo všetkých 50 štátoch spolu s okresom Kolumbia a územiami USA vrátane Portorika a požiadal o podrobnosti akýchkoľvek štátnych zákonov alebo nariadení, ktoré tento postup upravujú. Na základe odpovedí, ktoré sme dostali, a prieskumu štátnych zákonov a predpisov, je uvedený prehľad toho, ako je regulované (alebo nie) poskytovanie potravín a občerstvenia voličom v celých Spojených štátoch.

„Pekný štandard v celej krajine“?

V skutočnosti volebné zákony ako S.B. 202 v Gruzínsku, ktorý výslovne zakazuje členom verejnosti poskytovať jedlo a vodu priamo voličom, sú veľmi zriedkavé. V skutočnosti sme našli iba dva ďalšie štáty, Montanu a New York, ktoré ukladajú dokonca trochu podobné zákazy. Hlava 13, kapitola 35, oddiel 211 ods. 2 Montanský kódex uvádza, že:

V deň volieb kandidát, rodinný príslušník kandidáta alebo pracovník alebo dobrovoľník v kampani kandidáta nesmie distribuovať alkohol, tabak, jedlo, pitie alebo čokoľvek hodnotného voličovi vo volebných miestnostiach alebo v budovách, v ktorých konajú sa voľby alebo do 100 metrov od vchodu do budovy, v ktorej sa nachádza volebná miestnosť.

Naozaj, Montana Zákaz je v skutočnosti menej reštriktívny ako gruzínsky, pretože sa týka iba kandidátov alebo jednotlivcov, ktorí sú s nimi alebo s ich kampaňou spojené, zatiaľ čo gruzínsky S.B. 202 uvádza, že:

Žiadna osoba bude ... ponúkať, ponúkať alebo sa zúčastňovať na odovzdávaní akýchkoľvek peňazí alebo darov voličom, okrem iného aj jedlám a nápojom ... “[zvýraznenie sa dodáva].

Opäť je potrebné poznamenať, že nový kontroverzný gruzínsky zákon výslovne nebráni referentovi v otázke „sprístupnenia samoobslužnej vody z bezobslužnej nádoby voličom čakajúcim v rade na hlasovanie“. Avšak tiež nie vyžadovať volebný úradník, aby voličom bola k dispozícii samoobslužná voda.

V New York štát, to je zakázané poskytnúť „mäso, pitie, tabak, občerstvenie alebo občerstvenie“ voličovi vo volebnej miestnosti, s výnimkou prípadov, keď maloobchodná hodnota toho, čo mu dáte, je nižšia ako 1 dolár a osoba alebo subjekt, ktorý ich poskytuje, nie je identifikovaný. Takže dobrosrdečný cudzinec, ktorý nemá identifikačné znaky alebo oblečenie, by mal podľa všetkého legálne povolené rozdávať malé fľaše vody voličom čakajúcim v rade v New Yorku, ale rovnaká činnosť podlieha plošnému zákazu v Gruzínsku.

New Hampshire konkrétne zakazuje poskytovanie „opojného alkoholu“ voličovi ako forma úplatku, stanovuje však, že musí byť poskytovaný „s cieľom ovplyvňovať akékoľvek voľby“, aby predstavoval porušenie - zložka „quid pro quo“, ktorá sa nenachádza v gruzínskych právnych predpisoch .

Podobne Severná Dakota upresňuje že alkoholické nápoje sa kvalifikujú ako „vecná hodnota“, ktorá sa nesmie ponúkať alebo dávať voličom, ale zákon obsahuje aj požiadavku „quid pro quo“, ktorá ustanovuje, že alkohol sa nesmie dávať „ako protiplnenie za príjemcu“ hlasovanie alebo zadržanie jeho hlasu alebo hlasovanie za alebo proti ktorémukoľvek kandidátovi alebo záležitosti. “

V Kentucky , dva zákony bránia kandidátom v ponuka - akékoľvek 'peniaze alebo iná hodnotná vec' výmenou za hlasy a - volebný turnaj do 100 stôp od volebnej miestnosti. V roku 1997 rozhodol Najvyšší súd v Kentucky vo veci Ellis v. Krotkých , že kandidát, ktorý pozdravil voličov vo volebných miestnostiach a všetkým tam dal k dispozícii jedlo zadarmo, porušil tieto zákazy volieb a podplácania. Súd zrušil jeho zvolenie.

Toto rozhodnutie však bolo založené na dosť konkrétnych okolnostiach a je nepravdepodobné, že by sa zistilo, že aj mimopartizánsky nekandidát (teda bežný člen verejnosti) porušil zákon tým, že podobne sprístupnil bezplatné potraviny alebo vodu voličom vo volebnej miestnosti.

Tvrdí to Sterling Delaware má podobný zákaz ako gruzínsky bol tiež ďaleko od základne. Rovnako ako väčšina štátov, aj Delaware zákony že zakázať volebné voľby - to znamená vztýčenie politicky nabitých dokumentov alebo štítkov alebo účasť na politicky náročných prejavoch v blízkosti volebných miestností - a úplatky. Nič v jeho volebných zákonoch sa však nezmieňuje ani o distribúcii potravín alebo vody, a tak tvrdí Sterling, že zákaz potravín a vody v S.B. 202 bol „v skutočnosti zákon v domovskom štáte prezidenta Delaware“ bol jednoducho falošný.

Prehľad zákonov v jednotlivých štátoch a teritóriách nájdete nižšie a ďalšie podrobnosti sú k dispozícii na stiahnutietu.


Okrem hŕstky odľahlých hodnôt, ktoré sú skúmané vyššie, volebné zákony v Spojených štátoch v drvivej väčšine nezmieňujú ani poskytovanie jedla, vody a občerstvenia voličom čakajúcim v rade, a tvrdenie Sterlinga, že také zákazy, aké sú uvedené v S.B. 202 bolo „celkom štandardných v celej krajine“ zďaleka nebolo presné.

Štáty majú zvyčajne zákony, ktoré zakazujú úplatky - ponúkanie peňazí alebo iných hodnotných vecí výmenou za konanie (alebo nečinnosť) voliča - a volebné voľby - poskytujúce podporu konkrétnemu kandidátovi alebo hlasovacím lístkom v určenej oblasti okolo volebnej miestnosti.

Člen verejnosti by sa v zásade mohol dostať do konfliktu s takýmito zákonmi, ak by napríklad rozdával fľaše s vodou so štítkami propagujúcimi konkrétneho kandidáta alebo ponúkal jedlo iba voličom, ktorí chceli voliť tohto kandidáta. Ale v takýchto príkladoch by poskytnutie stravy a vody bolo úplne sprievodné pre trestný čin volebného boja alebo podplácania. Nový gruzínsky zákon naopak zakazuje distribúciu potravín a vody bez ohľadu na to či sú prítomné volebné volebné alebo úplatkárske zložky.

Spolu s nariadeniami každého štátu a územia, federálny zákon obsahuje tiež príslušný zákaz: hlava 18 kapitola 29 § 597 zákonníka USA uvádza, že:

Ktokoľvek urobí alebo ponúkne vynaloženie výdavkov na ktorúkoľvek osobu, buď hlasovať alebo zadržať svoj hlas, alebo hlasovať za alebo proti ktorémukoľvek kandidátovi a
Ktokoľvek požiada, prijme alebo prijme akékoľvek takéto výdavky z dôvodu svojho hlasu alebo zadržania jeho hlasu -

Dostane sa podľa tohto titulu pokuta alebo trest odňatia slobody najviac na jeden rok alebo oba, a ak bolo porušenie úmyselné, pokuta sa udelí podľa tohto titulu alebo trest odňatia slobody najviac na dva roky alebo oboje.