EXKLUZÍVNE: Rozširovanie predajne Pro-Trump „BL“ je úzko spojené s obdobím Epoch Times

Epoch Times bola založená čínsko-americkými prívržencami duchovného hnutia a meditačnej praxe známej ako Falun Gong. Táto správa má v posledných rokoch, ako uvádza Správy BuzzFeed a Správy NBC , premenený na dezinformáciou nabitý, prorumpovský náustok. Po tom, čo Facebook v lete 2019 zakázal spoločnosti Epoch Times nakupovať reklamy na tejto sieti sociálnych sietí, niekoľko „ponožkových bábok“ strán ”Vyskočilo propagovanie obsahu Epoch Times bez zverejnenia. Facebook v nadväznosti na následné kroky NBC News zakázal v auguste tieto stránky aj nákupu reklám nahlasovanie .

Snopes tu informuje o prokrumpovskej mediálnej sieti, ktorej dosah sa na Facebooku rýchlo rozširuje a je rôznymi spôsobmi prepojený s obdobím The Epoch Times. Táto zásuvka, ktorá nesie názov The BL (The Krása života ) a prvýkrát sa objavil okolo roku 2016, je to veľká medzinárodná operácia. Má na Facebooku vynikajúcu prítomnosť v sociálnych sieťach, ktorú je možné prepojiť s najmenej 82 skupinami a stránkami Facebooku, ktoré zastupujú celkovo viac ako 28 miliónov sledovateľov. Stránka utratila najmenej 510 698 dolárov za nákupy reklám na Facebooku s pro-Trumpovým obsahom a inými propagačnými akciami. Zdá sa, že jej zamestnanci kultivujú aj niekoľko Trumpových stránok a skupín na Facebooku a skryte ich spravujú pod záštitou The BL, vo väčšine prípadov bez zverejnenia.

Napriek tomu, že generálny riaditeľ spoločnosti, ktorá vlastní The BL, bol kedysi generálnym riaditeľom Epoch Times Vietnam, a napriek tomu, že šéfredaktor The BL je bývalým šéfredaktorom anglického vydania The Epoch Times, nemenovaný zástupca The BL nám prostredníctvom e-mailu povedal, že „The BL nemá ŽIADNE spojenie s Epoch Times“. Podobne nám vydavateľ časopisu The Epoch Times Stephen Gregory prostredníctvom e-mailu povedal, že „The Epoch Times nie je pridružený k BL.“ Veríme, že také vyhlásenia neodrážajú realitu.



Mediálna ríša Falun Gongu

Epoch Times bola založená v roku 2000 stúpencami hnutia Falun Gong. Falun Gong je podľa jeho prívržencov „starodávny ... spôsob zlepšovania mysle a tela“, ktorý zahŕňa meditáciu a ďalšie cvičenia spolu s duchovným učením. „Jadrom tohto učenia sú hodnoty Pravdivosti, Súcitu a Znášanlivosti,“ a príspevok neziskovými Priateľmi Falun Gongu. Avšak Wall Street Journal hlásené že „Peking vyhlásil Falun Gong za zlý kult a začal brutálny zákrok proti svojim praktizujúcim v Číne“ V roku 1999. Toto vyšetrovanie sa netýka hnutia Falun Gong alebo jeho praktík, ale mediálnych vlastností spojených s týmto hnutím.

Podľa popisu na ich webovej stránke z roku 2004 bola inšpiráciou pre založenie The Epoch Times „odpoveď na rastúcu potrebu necenzurovaného spravodajstva o udalostiach v Číne.“ V rámci snahy o zvýšenie povedomia o ich príčine a prenasledovaní nasledovali nasledovníci Falun Gongu vytvorené globálna sieť mediálne subjekty , vrátane novín, televíznej stanice a rozhlasovej stanice: The Epoch Times, New Tang Dynasty TV (NTD TV) a Sound of Hope Radio. Od roku 2016 začali tieto spoločnosti venovať značné zdroje vstupu na pro-trumpovský mediálny trh.

„Pred rokom 2016 The Epoch Times vo všeobecnosti zostali mimo politiky USA, pokiaľ nesúviseli s čínskymi záujmami,“ uviedla NBC News v auguste 2019. „Nedávna reklamná stratégia publikácie spojená so širšou kampaňou zameranou na sociálne médiá a konzervatívnu politiku USA - Obzvlášť Trump - zdvojnásobil príjmy Epoch Times ... a posunul ich do popredia v širšom konzervatívnom mediálnom svete. “ Z pohľadu hrubých čísel je papierová podpora Trumpa plodná. Na Facebooku The Epoch Times „utratila viac peňazí za prokrumpovské ... reklamy než ktorákoľvek iná skupina okrem Trumpovej kampane,“ uviedla NBC uviedol .

Kroky Epoch Times pritiahli aj pozornosť Facebooku, ktorý v júli 2019 začal zakazovať zobrazovanie politických reklám na niektorých stránkach Epoch Times na Facebooku. „Za posledný rok sme odstránili účty spojené s Epoch Times kvôli porušovaniu našich reklamných politík, vrátane pokusov obísť naše kontrolné systémy,“ hovorca Facebooku povedal Správy NBC. Aby sa táto prekážka obišla, spoločnosť The Epoch Times použila Facebook účty „sock-puppet“ na nasmerovanie používateľov na genericky pomenované adresy URL, ako sú genuinenewspaper.com a truthandtradition.news, ktoré potom týchto používateľov presmerovali na stránku predplatného The Epoch Times, informovala stanica NBC News. Zdá sa, že toto riešenie Facebook ukončil do augusta 2019.

Odpoveď na správy spoločnosti NBC News vo forme otvorený list prvý raz zverejnený na webovej stránke Falun Gongu faluninfo.net obvinil reportérov NBC Brandy Zadrozného a Bena Collinsa z prezentovania „skreslení, ktoré veľmi úzko súvisia s bodmi propagandy oficiálnych čínskych komunistických strán“. Tento otvorený list bol zverejnený dňa NTD.com , Epoch Times a najmä - TheBL.com .

Mnoho a veľa spojení medzi BL a Epoch Times

Tvrdenie, že „The BL nemá nijaké spojenie s Epoch Times“, napína dôveryhodnosť z niekoľkých dôvodov. BL - ktorú opäť označujeme ako „Krása života“ - vlastní spoločnosť, ktorá bola prvýkrát zaregistrovaná v Kalifornia ako Beauties of Life, Inc. v roku 2016 . Spoločnosť neskôr zmenila stav založenia do Wyomingu a jej názov The Beauty of Life, Inc. V podnikových dokumentoch vo Wyomingu sú dvaja riaditelia menovaní ako riaditelia spoločnosti: Trung Vu a John Nania. Trung Vu bol generálnym riaditeľom vietnamského vydania Epoch Times a neskôr pracoval pre súvisiacu televíziu NTD. John Nania pôsobil ako šéfredaktor v anglickom vydaní The Epoch Times od roku 2004 do roku 2015 a neskôr pre web, America Daily , to bolo bežať ďalší Prepojené s Falun Gongom mediálna prevádzka: Rádiová sieť Sound of Hope:

V reakcii na následný e-mail, v ktorom sme uviedli niekoľko zjavných spojení medzi organizáciami The BL a The Epoch Times, nám nemenovaná osoba v spoločnosti The BL povedala, že „Náš generálny riaditeľ Trung Vu bol od roku 2014 generálnym riaditeľom Epoch Times Vietnam a pracoval pre Televízia NTD od polovice roku 2016 do konca roku 2017. Z NTD odišiel a potom už naplno pracuje na projekte The BL. “

Napriek tvrdeniam o úplnej podnikovej nezávislosti medzi nehnuteľnosťami BL a Epoch Times, Vu použil svoju e-mailovú adresu NTD, keď v roku 2019 zaregistroval spoločnosť The Beauty of Life, Inc. - dva roky potom, čo údajne opustil NTD TV. 'E-mail v dokumente je jeho stará e-mailová adresa, to neznamená, že server BL je majetkom spoločnosti NTD alebo má spojenie s televíznou spoločnosťou NTD,' vysvetlil BL bez vysvetlenia, ako a prečo bola e-mailová adresa použitá nedávno. od januára 2019, dva roky po tom, čo Vu údajne opustil NTD.

BL vo svojom e-maile tiež tvrdila, že ich „servery a sieťovú infraštruktúru… vlastní [red] BL“. Ale aspoň jeden server používaný spoločnosťou BL v čase písania tohto článku bol registrovaný na Epoch Times Vietnam od Trung Vu - ďalšia skutočnosť, ktorú sme upozornili, a na ktorú sme nedostali priamu odpoveď. Rovnako ako e-mailová adresa použitá v podnikových dokumentoch sa Vu rozhodla použiť tieto kontaktné informácie napriek skutočnosti, že server bol dobre zaregistrovaný po Spoločnosť Beauties of Life, Inc. bola založená ako jej vlastná spoločnosť.

Adresa Middletown, New York uvedené pretože BL tiež nie je bez vlastných spojení s médiami spojenými s Falun Gongom. Na základe verejných záznamov, ktoré uskutočnil Snopes, je toto miesto prepojené s rádiom Falun Gong „Zvuk nádeje“ alebo je jeho vlastníkom. Ako sa ukazuje, toto spojenie môže byť spôsobené tým, že rovnaká adresa bola kedysi sídlom produkčného štúdia, ktoré používal známy YouTuber Falun Gongu. Mikey Chen , ktorý okrem iného produkuje relácie „Beyond Science“ a „Strictly Dumpling“. Kým neopustil toto štúdio a nevytvoril svoju vlastnú mediálnu spoločnosť, tieto šou produkovala spoločnosť Sound of Hope Radio Network, Inc. podľa popisu zamestnancov ich práce, ktorý sme našli na LinkedIn:

TO videoprehliadka aktuálna príslušná kancelária, v ktorej sú predstavení najmenej dvaja ľudia, ktorých identifikujeme ako minulých autorov pre Epoch Times, je k dispozícii na kanáli Chen na YouTube a zodpovedá realitám fotografie inzercia nehnuteľnosti Middletown. 'BL nie je ... nie je spoločnosťou ani majetkom spoločnosti Sound of Hope Radio Network, prenajímame si kanceláriu v Middletown NY,' povedala nám BL, bez toho, aby prezradila, od koho si ju prenajali.

Podozrivo veľký počet členov redakcie The BL je v súčasnosti alebo predtým bol zamestnancom spoločnosti The Epoch Times. Vedúci redaktor The BL, Orysia McCabe , v čase písania tohto článku uviedla svojho súčasného zamestnávateľa na LinkedIn ako The Epoch Times. Vedúca stránky hlavnej stránky The BL na Facebooku, Margaret Trey, bola spisovateľkou pre zdravie a wellness pre Epoch Times a spisovateľkou pre NTD TV.

Niekoľko politických spisovateľov alebo komentátorov má podobné pozadie. Angela Anderson, moderátorka pred kamerou The BL, písala pre Epoch Times až do roku Júna 2019 . Matt Tullar, ďalší moderátor a komentátor pred kamerou, bol kedysi riaditeľom obehu pre The Epoch Times a uvádza svoje súčasné zamestnanie na LinkedIn ako obchodný a marketingový riaditeľ pre edíciu The Orange Epoch Times v Orange County. Gregory, vydavateľ Epoch Times, nám povedal: „Tullar prestal pracovať pre The Epoch Times v októbri 2016. Vydanie časopisu The Epoch Times v Orange County bolo pred rokmi ukončené.“

Chris Ford, redaktor politiky BL, písal pre The Epoch Times až do Augusta 2019 . Niekoľko iné politickí reportéri BL pochádzajú tiež z The Epoch Times. „Niekoľko našich zamestnancov má pracovné skúsenosti ... pracujú v spoločnosti The Epoch Times, ale teraz pracujú na plný úväzok v spoločnosti BL,“ vysvetlila nám skupina BL prostredníctvom e-mailu.

Aspoň pri jednej príležitosti videozáznam o prenasledovaní Falun Gongu zverejnený na webových stránkach Epoch Times zobrazil zjavné spojenie medzi NTD TV, Epoch Times a The BL - všetci traja boli uvedení ako sponzori v titulkoch videa. Na otázku, prečo boli všetky tri subjekty zahrnuté na koniec videa, ak medzi BL a ďalšími dvoma spoločnosťami neexistovalo žiadne spojenie, nám Stephen Gregory, vydavateľ Epoch Times, odpovedal, že „video bolo externou produkciou a obsahuje zoznam mediálnych spoločností, ktoré podporil výrobu. “

Pokiaľ ide o BL, vo svojom druhom e-maile nám zaslali, že „BL je samostatná spoločnosť nezávislá od The Epoch Times, nie je majetkom The Epoch Times alebo s nimi [spojená]. Je to len iná mediálna spoločnosť s [inou] víziou. “

„Odlišná vízia“

„BL“, podľa časti Informácie o nich Stránka na Facebooku „Je ako čistý horský prameň, ktorý zvlhčuje srdce každého čitateľa. Jej cieľom je zasadiť semená úprimnosti, dobra a tolerancie hlboko do duše, aby mohla rásť a prosperovať. “ Tvrdia, že ich poslaním je „predstaviť svetu najkrajšie stránky života [zameraním sa] na obsah, ktorý predstavuje základné morálne normy a hodnoty“. Okrem nejasných aforizmov je BL - podobne ako Epoch Times - ohniskom vrúcneho Trumpa.

'Sme hrdí na to, že preukazujeme svoju podporu tomuto prezidentovi a rozhodli sme sa podať správu o mnohých pozitívnych výsledkoch a smerovaní tohto predsedníctva založeného na hodnotách,' vysvetlil moderátor videa BL Rich Crankshaw v reklame na blog The BL na Facebooku. 'Mainstreamové médiá slúžia na vštepenie strachu a nenávisti do sŕdc ich nasledovníkov ... Namiesto toho, aby sme iba informovali o faktoch, sa snažíme vyvážiť túto negativitu s BL, krásou života a veľkosťou tohto národa.'

Redakčne redakcia The BL poskytuje rovnaké znepokojujúce spravodajstvo o Trumpovi ako Epoch Times, obsah, ktorý slúži na zosilnenie bodov rozhovoru a ponúk Bieleho domu (alebo preposlať ) pro-Trump preberá škandály Bieleho domu. Napríklad BL sa pokúsila zdiskreditovať informátora Ukrajiny ako súčasť a Sprisahanie Georga Sorosa a má tlačil konšpiračná teória, že rodina Clintonových zabíja svojich politických nepriateľov. Minimálne jedna stránka na Facebooku vlastnená spoločnosťou BL mápovýšenýprotrumpovská konšpiračná teória QAnon. Niekedy BL úplne vylúči sprostredkovateľa, The BL priamo preposiela neupravené vyhlásenia Bieleho domu, ako to urobila pre svoje anti-Muellerov príspevok 'Dvojročný lov čarodejníc na 25 miliónov dolárov.'

Z reklamného hľadiska sa prístup spoločnosti BL javí tiež na nerozoznanie od filmu Epoch Times: kúpte si obrovské množstvo reklám na Facebooku, ktoré sú údajnou propagáciou ich predaja, ale vo väčšine prípadov sú na nerozoznanie od základných reklám na kampaň Trump:

Na Facebooku existuje niekoľko oficiálnych stránok „The BL“ a veľa z nich za tieto protrumpovské reklamy zaplatilo. Ich hlavná stránka v anglickom jazyku The BL.com utratila za reklamy na Facebooku celkovo 276 929 dolárov. Programy BL TV a The BL Story utratili každý za viac ako 100 000 dolárov na reklamy na Facebooku. Spoločnosti BL Video, The BL News a The BL Shedding Light minuli ďalších zhruba 12 000 dolárov. Všetci ľudia povedali, že na Facebook od spoločnosti BL putovalo najmenej 510 698 dolárov.

Úspešnosť BL v zabránení zákazu ich reklám zo strany Facebooku je porovnateľná s úspechom spoločnosti Epoch Times, ktorá je však nesmierne obmedzená. Na základe nástroja Facebook Ad Ad Library zverejnil BL 908 reklám, z ktorých 864 bolo stiahnutých kvôli porušeniu zásad Facebooku. Rovnako bolo odstránených všetkých 121 reklám prevádzkovaných The BL TV a všetkých 168 prevádzkovaných The BL Stories. Predajňa ako celok nezverejnila reklamu na Facebooku od augusta 2019, zhruba v čase, keď Facebook začal zakročiť proti obsahu spojenému s Epoch Times.

Oslovili sme Facebook, aby sme sa opýtali, či je na týchto BL stránkach zakázané zobrazovať reklamy a či je za tým okolnosť odkaz na The Epoch Times, ale do tlače sme nedostali odpoveď. Zdá sa, že BL využíva iné metódy na získavanie sledovateľov mimo nákupu reklám.

Ako má BL 28 miliónov sledovateľov na Facebooku?

Dosah BL na Facebooku je obrovský a rozširuje sa. Španielska stránka BL v jazyku Bellezas de la Vida je najväčšia s viac ako 10 miliónmi sledovateľov. Táto stránka, možno protiintuitívne, sa javí ako najagresívnejšia, s niektorými prot Trumpovými konšpiračnými teóriami, príspevkami o Q a reklamami na šou, ktorá tvrdí skutočnú tajnú dohodu medzi Clintonovcami a Čínou. V našom poslednom počte je minimálne 22 Facebook BL stránok s logom BL, z ktorých niektoré sú zamerané na rôzne krajiny, jazyky a témy. Zdá sa, že prítomnosť spoločnosti BL na ázijskom trhu je založená na odkazoch z anglického vydania spoločnosti BL, ktorá nesie názov DKN TV.

Prevádzka BL na Facebooku však nie je len týmito oficiálnymi stránkami. Zdá sa, že stránky BL na Facebooku BL, ako aj účty spojené so zamestnancami The BL získavajú kontrolu nad alebo vytvárajú niekoľko stránok a skupín bez zjavného odkazu na BL, získavajú kontrolu nad svojimi sledovateľmi a v niektorých prípadoch pridávajú odkazy na webovú stránku BL. Takéto stránky a skupiny v niektorých prípadoch oficiálne vytvára The BL, čo vedie ku komplexnej sieti vzájomne súvisiacich Trumpových stránok, ktoré sú nakoniec moderované profilmi Facebooku s jasným prepojením na The Epoch Times a The BL. Zdá sa, že napríklad účet na Facebooku, ktorý nesie rovnaké meno ako šéfredaktorka Orysia McCabe, vedie najmenej šesť pro-Trumpských facebookových skupín, ktoré sú prepojené s The BL. Zdá sa, že Matt Tullar, hostiteľ a komentátor organizácie BL, kandiduje najmenej troch.

Ako ďalší príklad úradníkBL-kontrolovanéFacebooková skupina nesie názov PRESIDENT TRUMP - AMERICA 2020. Spojenie tejto skupiny s The BL nie je tajné, pretože je uvedené ako jedna zo skupín na hlavnej stránke The BL v angličtine na Facebooku. Skupina Trump 2020 má niekoľko moderátorov alebo správcov, vrátane toho, ktorý má pomenovanú stránku so sídlom vo Vietname Amerika prvá. America First zasa slúži ako moderátor najmenej pre 17 ďalších skupín, ktorých ďalší moderátori sú jasne spojení s The Epoch Times a / alebo The BL. Skupinu s názvom TRUMP MAGA 2020, ktorú moderuje napríklad America First, moderuje aj facebookové konto Davida Montgomeryho. Montgomery na svojej vlastnej časovej osi Facebooku komunikoval s generálnym riaditeľom The BL Trung Vu a primárne zdieľa odkazy na The Epoch Times a The BL.

Zdá sa, že iné stránky alebo skupiny boli zakúpené alebo inak prevedené od nesúvisiacich subjektov. Tieto stránky, ktorých názvy často zahŕňajú témy „Krása“ a „Život“, predchádzajú vzniku mediálnej siete, teraz však inzerujú odkaz na webovú stránku BL a niekedy dokonca zobrazujú adresu Middletown v New Yorku, pričom pozostávajú výlučne z príspevkov. nesúvisiaci s BL.

Príklad tejto praxe možno nájsť v čínštine stránke ktorého adresa URL v anglickom jazyku je „BeautiesOfLifeLoveQuotes.“ Táto stránka bola vytvorená v roku 2014 a získala si podstatnú sledovanosť viac ako 800 000 používateľov. Pred rokom 2017, keď sa zmenil názov skupiny, jej obsah pozostával predovšetkým z dusných obrázkov žien. Po tomto posune začalo zverejňovať to, čo sa javí ako povznášajúce textové a fotografické mémy o vzťahoch. Pokiaľ ide o obsah, nie je dôvod myslieť si, že stránka má niečo spoločné s The BL, napriek tomu však na tejto stránke - s jej podstatnou základňou nasledovníkov - je uvedený odkaz na čínsku jazykovú verziu The BL a mapa na adresu Middletown .

Pri hľadaní skupín príbuzných BL, ktoré zodpovedajú niektorému z vyššie uvedených popisov, Snopes identifikoval najmenej 60 ďalších skupín alebo stránok viazaných na BL, ktoré však nemajú svoje logo na svojich profilových fotografiách alebo „The BL“ v názvoch. Všetci títo sledovatelia týchto entít na Facebooku tvoria minimálne 3,5 milióna z 28 miliónov sledovateľov všetkých stránok alebo skupín BL, ktoré identifikujeme v nasledujúcej tabuľke. Podľa akejkoľvek metriky ide o obrovský dosah na mediálny výstup.

Do akého konca?

Nevieme, prečo BL odmieta uznať akékoľvek spojenie so širšou mediálnou skupinou Epoch Times, ani nevieme, čo plánujú urobiť s tým ohromným počtom stúpencov, ktorých sa zdá, že sa rýchlo hromadia. Čo však vieme, je, že Epoch Times aj The BL sú menej než otvorení tým, že kategoricky popierajú akékoľvek spojenie medzi ich organizáciami.

Na začiatku 2000. rokov Wall Street Journal popísané jeden z hlavných problémov, ktorým čelí vnímaná legitimita Epoch Times ako „ich neochota identifikovať sa, že sú v nejakom vzťahu s [Falun Gongom“, a to aj napriek dostatočným dôkazom o opaku “. Tvárou v tvár rovnakému rozporu sa zdá, že skupina BL má podobnú averziu k priznaniu akejkoľvek asociácie s filmom The Epoch Times.